Alla inlägg under augusti 2008

Av Anders Faust - 26 augusti 2008 20:34

Jaha, dags igen. Känslor svallar, men huvudet består. Tankarna är riktat åt allt och inget, mot förtid och framtid. Ännu en polare som lämnat boet o börjat plugga, jaha skoj för dem. Kanske bli man kvar här i sin lägehet i alla sina dar o spenderar tid med det som är av intresse. För det blir nog inget plugg här inte, om man vill vara på den säkra sidan. Så det blir att försöka skapa lite nya möjligheter, lite matnyttiga recept så att säga.


Lite annan info som gäckar o höjer min glädje:


- Ska till Dreamhack för första gången i år. Ska bli så jävla kul.

- In Flames i november. Ett av världens bästa liveband tamefan!^^


Plus moms


Tjo och flöjt


Vixit, dum vixit, laetus

Han levde glad så länge han levde



Av Anders Faust - 24 augusti 2008 02:19

Då hade man gjort sitt val, tagit klivit o fortsatt mot en intet ont anande framtid. Alla tycks nöjda med valet, och jag känner att det rätta är gjort. Var en börda som släpptes från axlarna, absolut, och nu kan man se framåt igen. Iakta, förtvivlad eller förvandlad in i evighetens mörker. Ut från Rondellen.


Var nere på Värnamo dagarna ikväll med några polare. Kostade fanimig 170 spänn att komma in i stan nu, men det var det faktiskt värt. Trevligt umgänge och öl satte pricken över det krumbukta iet. Det var ett liveband som lirade och mot slutet, lirade de faktiskt av en Metallica låt o två Iron Maiden låtar. Då kom headbangarådran in kan jag lova :)


Så då hade man avverkat lite andra ödesvägar. Får se vad som händer härnäst.


 And I saw the beast rise up at the sea

Ave!


Av Anders Faust - 21 augusti 2008 16:01

Hm, har lite svårt att bestämma mig. Frågan e varför jag gör det, när jag vet att det finns en där ute. Men tja, så länge mina känslor bara lutar åt ena hållet, ser jag ingen anledning att gå hungrande ur striden. Det kan bara finnas en säger alla, men hur e det då när man hittat två?


Skönt att börja jobba igen i alla fall. Man har fått tillbaks rytmen.

Men någonting känns fel. Varför har jag på senare tid fått en känsla av att jag är ämnad för något större. Har fått lust att börja plugga helt appropå, o jag som har sagt till mig själv att inte göra det påståendet till verklighet.


Alla är ämnade för nåt större, men bara vissa får ut mängden av kapacitet som krävs för att stilla törsten efter kunskap. Jag ska inte misslyckas med mitt kall, någongång, någondag har även jag nått utanför drömmarna. Och i drömmen når jag bortom och bortom det.


Den som inte försöker, vinner aldrig  av mig.


Ave!

Av Anders Faust - 15 augusti 2008 15:08

Så sitter man här igen. Väntar på att gästerna skall komma till förfesten, sen skall de bära av till Bor för det ultimata röjkalaset. Antagligen kommer det bli som vanligt 8-), man vill ha mer o mer.


Igår var på sin andra dejt då med den utvalda kvinnan. En bra krigare i stormen må jag säga, men vi ska vänta o se. Vi har bestämt att vi e singlar tills vi börjar känna nåt för varandra. O det har väl börjat gå åt det hållet.

Men man ska inte rusa in, vill inte göra om samma misstag igen.

Men jag skall inte heller vara den som är den. Plockar man upp nån annan vägen så e d bara att tacka o ta emot.


Har börjat skriva i böckerna nu igen. Har ändrat en massa i alla o skall dessutom be en polare göra en hemsida om dem. Man måste börja marknadsföra sig, så att kallet inte förgås. Har fått tillbaka den där ungdomliga glöden som ofta bara finns där en så kort tid i livet.

Men jag ahr mäkrt att den kan komma tillbaka, om man fokuserar o fäster blicken. Då kan inget stå i din väg.


Nil volentibus arduum  "We who about to die, salut you"!

Av Anders Faust - 10 augusti 2008 19:13

Yes, nu e det äntligen gjort! Blev hypernöjd me den.

Vi var fem stycken i en bil ner till Vetlanda idag då, jag körde. Elin skulle gadda sig o sen blev det så att jag me fick göra det för hennes brorsta som äger studion hade tid över.


Det var inte så farligt tycke jag. En del står inte ut med smärtan men det beror ju på var man tatuerar och om man spänner sig eller inte. Slappande man av o inte tänkte på det så kändes det knappt. Visst sved det, men det var ju på axeln man gjorde, vilket är den minst smärtframkallande delan när man gaddar sig.


Annars e allt som vanligt. En vecka kvar på semester sen tebaks te Thule igen. Jaja, ha de bra allesammans.


Chao!

Av Anders Faust - 9 augusti 2008 14:39

Jaha, första dejten avklarad, gick ju över förväntan, även om det inte blev så mycket till dejt om man säger så;) mer säger jag inte^^

Finns i alla fall mycket att reflektera över o komma underfund med.

Varför, var, hur varför och när. Men det kommer väl svar på det, tids nog.


En vecka kvar på semestern i alla fall, så jävla skönt, och imon, mina damer o pojkslyngel, e det möjligen dags att tatuera in en fin bild i det välmående köttet. Om han som ska gadda min polare har tid så, isåfall kommer man begåvas med en allköns getskalle på axeln. Den ska dela mina bördor o vara ett bevis för vad jag står, vem jag innerst inne är o alltid kommer vara.


Jahapp, fotboll ikväll igen, om det slutar regna förstås, sen e det förmodligen lite mötesplats hemmavid.


"Kom ihåg att du är dödlig" Ave!

Av Anders Faust - 6 augusti 2008 16:15

Jaha, har fått nåt dille o skriver som en vettvilling nu. Tror man har fått tillbaka glöden nu, skriver lite i mina böcker me, rättar lite fel o grejer. Tänk att det är 4 år sen nu jag skrev färdigt 3e boken. Måste få tummen ur arslet o skicka in den för 4 gången. Funderar faktiskt på att skriva om första boken, så att den matchar de andra i språk o form. Betänk att jag avr 11 år när jag började med första...


Saker o ting flyter på. Känner mig starkare än på länge, vilket kanske har att göra med vissa sammandrabbningar om man säger så.

Reflekterar lite över livet o dess frukter. Mitt hjärta är på väg att tillhöra

nån igen, och denna gången hoppas jag att det inte bara är för att senare kastas bort. Men som jag brukar säga, bättre att lita på sig själv, än att kunna lita på nån man inte känner.


Men men, ibland behöver man nån, oavsett. Dagen eller ödet. Bestäm själva. Fånga dagen eller bli fångad av ödet. Dock kan du inte bestämma ditt öde, det är redan fullbodat, men du kan ändå göra vad du vill av dagen. Vad det innebär, är upp till varje människa att lista ut.


Fotboll ikväll, sen möjligtvis mat o en liten fruntimmersträff till helgen gott folk.


Mot de ensliga stigarna hinsiders och mot vägen utan återvändo.

Ave!




Av Anders Faust - 4 augusti 2008 20:11

Då har man kommit hem från Tyskland. En redig jävla nice upplevelse, med bakfylla, metal o röj i stort sett hela tiden.^^ Tror man såg runt 20 band. Iron Maiden, At the Gates, Carcass o Watain hamnade lätt på min topp fem lista konserter alltså. Var asmäktigt att se dem med ca 65000 olika natonaliteter från hela världen.


Träffade nya polare, o hade fyllesamtal med allt vet vad. Mycket kunde hända där o mycket hände. Vi lyckades campa med några norrlänningar o Österrikare, vilket var ett trevligt gäng att umgås med.


Tyskarna har då sina nackdelar med att typ vägra prata engelska, så det slutade med att man blandade tyska, engelska o svenska i alla meningar.

O de hade bestämt sig för vägarbete en söndag när alla skulle hem, vilket gjorde att vi fick sitta i busskö i två timmar extra.


Men det avr det värt. Nu e man sliten o utpumpad efter festivalbesöket, men det är nog inte sista gången jag besöker Wacken. Det var det bästa som hänt i hela mitt liv! Minns fortfarande de sista ekande tonerna strömma ut över campingen.


Nu ska man vila upp sig lite, sen har man lite dejter att se fram emot framåt helgen;)


Adios Amigos


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards