Alla inlägg under maj 2008

Av Anders Faust - 23 maj 2008 21:14

Hej bloggen. Var ju ett tag sedan amn skrev, men det har helt enkelt inte funnits tid eller ork. Men då kan jag avslöja, damer o herrar, att det är som det brukar vara. Allt e toppen...förutom att jag drabbats av en förkylning som heter duga. Men men, man kan inte vara på topp jämnt. Är hemma en kväll som denna, då utelivet inte lockar i mitt nuvarande tillstånd. Men jag ska i alla fall inte o aldrig i livet avstå från Paintbollen i över morgon. Över min döda kropp! Kommer bli ett "slag" för äran;)


Igår var man då på vårrocken i Gröndalsskolan i Vmo o det var attans vilket röj det blev då. Fick nackspärr av att man headbangat till tusen. Då vet man att man lever. Men det var kul att träffa en mängd bekanta igen, o få uppleva lite metal live mitt i veckan. Är ju inte speciellt ofta det händer så att säga.


Sen är det mesta som det brukar. Jobbet går bra, o bandet hägrar lite möjliga inspelningar inom framtiden. I alla fall om man får tro oss själva;), men men, det går bra i alla fall, o det är ju det som ör huvudsaken.


Så där ja, ännu en dag avklarad. Vi ses nästa gång flickor.

Av Anders Faust - 16 maj 2008 14:42

Åter igen en vecka i Hässleholm har passerat. Skulle dratt hem i onsdags men så bidde det inte. Fick snällt vara kvar, men då bad jag om ett förskott om jag skulle stanna kvar o det fick jag. Lite extra stålar att gå på Harrys för.^^

Men men, det blev ganska bra att stanna kvar eftersom man lärde sig lite om dittan o dattan.

Men det är som sagt skönare att vara hemma än borta i en stad man inte har en aning om. Ända fördelen är att ingen vet vem man är o därför kan man bete sig hur svinaktigt som helst.


Så nu e det banne mig slut på resor ner dit, i alla fall för denna gång. Ikväll e det polarna o fest som gäller. Har försökt glömma allt här hemma när man inte varit närvarande, men det e inte så lätt. Man e ju så bekväm med det liv man lever i vanliga fall, om nåt ändras, blir man helt ställd.


Nu det fest, fuck the rest!

Av Anders Faust - 11 maj 2008 23:03

Idag har varit en rolig dag. Varit upptagen fårn det att man klev upp till det att man gick o la sig typ. Först o främst stack jag, Natalie o Emil o badade, vilket var helt okej. När man väl doppat sig avr det ganska varmt i vattnet.  Avlsutade det med lite minigolf där man kom på tredje plats...av tre.


Därefter stack vi till MC, lika gott som vanligt. Och sedan abr det av hem till mig, lite dösnack o sedan stack vi ner till "city" där Postkodlotetriet hade ordnat ett jippo för några som vunnit pengar...kul för dem! Bröderna Rongedal från Melodifestivalen uppträdde...yay...så nu ahr man sett dem live. Inte riktigt min kopp med te, men de har en bra låt faktiskt. O atmosfären o allt omkring gjorde att man stod o stampade takten.


Sedan drog det iväg hem till mig, där vi bytte om för en match basket.

Spelade det en o en halv timme sedan drog vi fyra, Christopher hade tillkommit till gänget oxå, så stack vi in o bara chillade. Svettiga o heta som vi var;)


Det kändes inte alls som man tänkte på att det var södag idag. Bara en dag fylld med saker man ville göra, där allt som fanns omkring avr alla vänner o de utspel vi hade för oss. Sådana dagar har man inte ofta.


Imon e det Hässleholm igen. Tre dagar bara denna gången. Ska bli skönt att få lite sovmorgon igen.


Så hare bra där ute. Stay true! 



Av Anders Faust - 9 maj 2008 14:56

Så har man då varit iväg på utbildning i Hässleholm. En ganska mysig liten stad som ändå inte är så mycket större än Värnamo, men där desto fler människor rör sig fram till småtimmarna.

Klockan 10 ungefär kom vi fram till arbetet, industrisalen i Hässeholms slumkvarter som byggt maskinen min framtid utspelas på. Den var långa vägar ifrån sin ordentliga kapacitet. Dock har det under veckan blivit bättre o bättre o vi är nu nästan halvägs tilld et mål som maskinen plnerat skall klara av.

Vi började jobba klockan 8 till 5,6 varje kväll o sedan stack man hem till hotellet o slöade, eller tog sig en öl med arbetskamraterna som var med på resan, samtidigt som vi bevittnade Sveriges väg genom isbanan.

"Nej, Scweich leder. Neeej, de jävlarna vann!" Hm, ölen ser väldig god ut.

Ungefär så såg en del kvällar ut.^^ Ibland tog man sig en vända i stan för att spana efter lammkött eller någon rolig affär att hänga i.


Nu är det i alla fall skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst. Tänk att man kommer på det när man är borta. I vissa fall kanske hemma bra men borta bäst gäller, men så inte för mig.


Eftersom nu maskinen inte helt o fullt klarar det den ska göra, så skall jag o en annan operatör återvända ner igen på måndag...suck...men men, man har lärt sig en del på vägen. Tex att inte reta hässleholmarna för att de nästan bor i skåne, haha.


Så nu vet ni. Hare bäst! Människor är pest.




Av Anders Faust - 4 maj 2008 14:26

Imon bär det av mot hässleholm för den däringa utbildningen på maskinen. Sen blir man då fast på jobbet o det känns så jävla underbart. Ska verkligen ge allt denna vecka o lära mig så snabbt som möjligt. Jag är en sån typ som gillar att ha många bollar i luften me, så det kommer bli halabaloo av rang. Dessutom kanske vi sticker ner till malmö o skålar en sup eller två. Vem vet. Man kan ju inte bli full där nere på utbildningen, eller? Det märker vi.


Så nu vet ni. Om det händer lite här under hela vecka så är det för att jag inte hittat en dator där nere o kan vara lite aktiv här. Men ni får la skänka en tanke åt mig o fantisera ut en text som skulle kunna existera på dessa vita blad.


Jaja, vi syns när vi råkas. Mors Principum Est.

Av Anders Faust - 3 maj 2008 14:31

Var en helylle fest igår. Först förfest hos ghost, där vi lirade sanslöst mycket Guitar Hero varvat med lufthockey. Inte illa pinkat alls. Kom ju lite mindre folk än vad som avr bestämt, men det avr kul som det var ändå.


Efter någon timme drog vi således till Harrys, där allmän vätskeblanding passerade genom ådrorna. Gott så det förslog, o en massa kändisar hälsade man på oxå, en del som man kände igen o en del som inte var en aning om vem hundan man var. Kanske för att jag var full...hm, vem vet.

Men drickat gick sådär igår, försökte få i mig lite öl o smirnoffsar o annat jox, men det var som om någon sade ifrån att det inte gick längre. Gränsen nådd? Inte vet jag, kosntigt kändes det i alla fall.


Kanske man håller på att bli alldeles för fäst vid den allsmäktige bärsen så att man helt enkelt har tröttnat o tappat smaken. Jaja, det lär vi få reda på tills nästa gång.


Var rädda. Var mycket, mycket rädda ni eländiga dödliga.

Ovido - Quiz & Flashcards