Alla inlägg under december 2008

Av Anders Faust - 30 december 2008 22:33

Så var 2008 snart till ända och jag ser fram emot ett spännande 2009. Antagligen kommer det hända ännu mer än detta året.


Detta kommer jag minnas absolut starkast från 2008:

 - Flyttade hemifrån

 - Blev tillsammans med min underbara Veronicka

 - Besökte Wacken Open Air i tyskland för första gången (där man fick beskåda bla At the Gates och Carcass^^)

 - Fastjobb

 - En ny sida hos mig själv avslöjas

 - I musikväg något av de starkaste åren någonsin

 - Min bok gavs äntligen ut


Men nu har man dock fått en liten förkylning, samt feber o frossa. Vilket jag inte hoppas ska förstöra morgondagens allsköna fest. För det är då alla ens goda vänner visar sina nyllen och bedyrar sin fyllekärlek.


Så ha det bra där ute, så ses vi på det nya året, compadres.


Tjo flöjt


Av Anders Faust - 19 december 2008 18:06

Jaha, julen står för dörren. Men bakom min dörr, är det samma dag som vanligt. Känner ingen som helst julkänsla alls längre. kanske för jag blivit äldre. Kanske för att den lilla pojken numera låter papperet ligga kvar kring julklapparna. Det är en dag av "kärlek" en dag av att visa alla vad man egentligen tycker och tänker om folk. Varför inte göra det året om istället?

En del köper julklappar för att vara snälla, en del för att det är tradition. Okej, julmat, kalle anka och lite glögg kan man väl svälja, men att det är så mycket ståhej är inte min stil riktigt. Dels för att många är inlärda med att det är Jesus födelse vi firar. Men icke sa nicke. Det är Midvinterblotet från den fornnordiska traditionen som julen härstammar ifrån och ingenting annat. Och denna tro kom långt före allt vad kristendom heter.


Detta är min tanke om julen. Uppskattar numera bara att få vara ledig och det är ju aldrig fel. Men fira en svensson jul, med julklappar, släkträff och påkostad kärlek, blir det nog inte igen. Så för min del blir det mat hos familjen, sen umgänge med tjejen resten av julafton. Det är äkte kärlek. Inte att ge ett pris på någon.


Hare fin där ute. Sieg Halleluja!


Love you Virre <3






Av Anders Faust - 16 december 2008 12:39

Vaknade mitt i natten av att det vibrerade i rummet och mitt pengarör klirrade intensivt. Undrade om det var nån idiot som vaknat mitt i natten med en tryckluftsborr nedanför våningen, men har fått reda på att det var ett jordskalv som skakade om Sverige, eller iaf delar av det.

Uppmätte ca 4 på Richterskalan, vilket är en del.

Hehe, lite småhäftigt e det, må jag säga. Men så levber vi ju en i en ganska spännande tidsålder, som talar för att mycket av det vi har sått, för vi sota för nu.




Av Anders Faust - 12 december 2008 15:14

Fick tebaks mitt jobb idag:D:D Nu jävlar i mig finns d inga mer bekymmer någonsin framöver.^^


Drömde om förändringar i natt, och vips. Ödet e på min sida.


Tjo flöjt faen


Love you virre <3

Av Anders Faust - 9 december 2008 22:34

Så vart man lite lokalkändis då. När fredagens blaska av Värnamo Nyheter dök ner i var mans brevlåda, kunde alla få se en skymt av mig, dock under namnet "Andreas" på första sidan :P, dock stod mitt riktiga namn i artikeln. Det häringa påfundet att skaffa en artikel till tidningen visade sig vara en bra ide, då antalet sålda ex ökar, sakta men säkert^^


Men nu ska vi inte bara vara egenkära här, det finns lite annat att berätta me. Eller både ja och njet. Inga mer beskydd om fortsatt arbete trots att det verkar dras ihop, mer o mer. Opeth på lördag me några av mina närmaste vänner och min käresta, skall bli sköj som attan. Får se om man kör upp dit. Enda jag egentligen gillar med storstäder är att komma därifrån.


Så vi hörs en vacker dag, fellow comrades. Stay true.


<3


Av Anders Faust - 4 december 2008 16:58

Så hade man fått lite info om kommande akassa och arbetsförmedlingsjox. Det skall till mycket att man verkligen finner det attarktivt att sitta med alla dessa jeffla papper som de hostar upp.

Men fick ett glädjande besked idag, och det var det att jag mycket möjligt får börja jobba på samma plats igen redan efter nyår. Haha, visste väl att de inte klarar sig utan mig^^

Så nu var det ordnat, je e inte bitter. Blir nog så att man e ledig i ca 2 veckor sen börjar man arbeta igen.


Ut imon, avr ett tag sedan. Lite tjatigt att dricka, men fan, det e gott ju^^

Så förfest hos virre, sen harrys. Gräjt.


See ya next gång. Love you virre.






Ovido - Quiz & Flashcards