Alla inlägg under december 2009

Av Anders Faust - 31 december 2009 16:27

Hur har året 2009 varit för dig? Extremt sköj och extremt annorlunda på
Bättre än förra året? Hm, de var nog lika bra, men detta året var lite allvarligare, o det kan oxå vara sköj.

Någonting du aldrig kommer glömma 2009? Finns en del grejer man inte glömmer

Har du flyttat under år 2009? Nope, bor kvar på samma fläck som alltid.

Hur har din kärlek varit 2009? Förbannat bra^^

Har du varit kär? Varit och är.

Har du sagt jag älskar dig till någon? Självklart!

Har någon sagt jag älskar dig till dig? Yope

Har du haft ett hemligt förhållande?
Nix

Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? Hm, tror inte det

Varit i slagsmål? På sätt och vis

Har du gjort någonting du ångrar? Jodå, det händer väl alla varje år.

I så fall vad? Det är lite sådana där relationsgrejer

Har du skämt ut dig? Gör jag varje år, men det skiter jag i!! haha xD

Har du ljugit för en vän? Kan hända, en vit lögn i så fall.

Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? Jodå.

Har du träffat nya vänner? Det har jag gjort

Har du förlorat en vän? Mjo, en vän som inte visade sig vara mycket till vän

Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? Om man räknar me det att vi inte ses så ofta så ja

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jobbade på en ny maskin för arbetets räkning i Helsinborg.

Höll du några av dina nyårslöften? Hade nyårslöftet att inte ha nått nyårslöfte, så nepp.

Dog någon som stod dig nära? Ne

Vilka länder besökte du? Sverige.

Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Hm, mer rakare väg och kanske lite mer besök utomlands. Och att bandet kommer igång ännu bättre!

Största misstaget? Inte lyssnat tillräckligt bra på vissa saker

Har du varit sjuk eller skadat dig? Sjuk har man varit, men inga större grejer. Glasögonen fick ta emot mer stryk än jag haha.

Vad spenderade du mest pengar på? Hyror, mat och konserter

Gjorde någonting dig riktigt glad? Blir glad av det mesta så ja^^

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Tycker att jag avr ungefär lika glad som förra året. Lite smått berövad av kunskapen över vägvalet i slutet av året.

Vad önskar du att du gjort mer? Lyssnar lite mer. Hänge mig mer åt meditationen.

Vad önskar du att du gjort mindre? Bra fråga

Hur tillbringade du julen? Var hos päronen

Bästa boken du läste i år? Min? (A) Nemen vet inte. Motörheadsångaren Lemmys självbiografi White Lines tror jag.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Japp, fick det ja ville ha

Något du önskade dig men inte fick? Nope

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mindre stress

Vad fick dig att må bra? Vännerna, att min bok äntligen gavs ut och att jag har en underbar flickvän som bryr sig^^

Vem saknade du? De man brukar sakna.

Hur ska du firar detta nyår? Med älsklingen, hennes familj o några nära vänner.

Gammalt år, gamla strider. Dags att rusta svärden för anstormning in i framtiden.

Av Anders Faust - 30 december 2009 12:33

Nu var det ett tag sedan man skrev här. Känns lite mer värt o skriva nu lr nåt, för det har hänt en del sen senaste gången.

Julen har gått förbi på nytt och lämnad en önskan av att en ganska julallergisk människa som jag själv, får uppleva samma detaljer i helheten som gjorde detta årets jul till en mycket önskvärd tillställning.


Har oxå lämnat lite småaktiga faser bakom mig och börjat se med mer helhet på det kommande året, då jag gissar att mängder me saker kommer uppstå. Vet iaf att jag har redskapen och vännerna för att klara av dem, sen gäller det att stå emot. Tålamod kan vara meningen me livet.


Tjejen o jag har kommit extremt nära varandra oxå, lite problematik har uppstått, men som alla vet, perfektion existerar inte. Och ju mer problem man löser, desto mer kommer man närmare målet.


Vill oxå passa på och tacka en viss person för ett enormt stöd. Tack T. Du är en av mina bästa vänner.


O slutligen, kommer jag länka till ett youtube klipp, där bandet har spelat in en ganska ofärdig låt i replokalen. Enjoy.

http://www.youtube.com/watch?v=CpK0MR24ViY


Love you virre <3



Av Anders Faust - 15 december 2009 15:36

Det gick inte länge förrän man kom upp i varv. Väl inne på Scandinavium öste folket otaliga applåder och väsen över de banden som skulle spela i lördags.

Förbanden var Maylene and the son sons of Disasters (bra), Every Time I die (bra), Dead By April (sög), Killswitch Engage (jättebra) och sist men absolut störst var In Flames (bäst!)


In Flames headlinade som sagt en lång turne och de sista stoppen (om jag minns rätt) var i Göteborg o Stockholm. Det märktes lite på sångarens röst att det tar på krafterna o turnera jorden runt nästa varje år:P

Jag, ghost, min älskling, emil, tomandre, elin, patrik och vivvi hade bokat oss framför detta evenemang och ingen av oss blev missnöjda^^

Efter att ha vandrat omkring i Göteborg på dan och dagen innan, var man lite slut när man väl kom hem på söndagen igen. Men som alla vet, ju mer slit, desto bättre mår man när det är färdigt;)


Vi besökte oxå Universum och Liseberg. Universeum är alltid lika roligt o besöka. Är man djur o naturälskare så är man. Liseberg var upplyst av miljoner lampor och det var väldans vackert här o var, eftersom det var den årliga julmarknaden där.


Som ni förstår, så var det en ytterst trevlig helg. Jag ser redan fram emot min nästa konsert, som förmodligen blir Dark Funeral i Mars. Skall bli gött as hell.


Så en update om det denna gången. Kommer mer om allt annat snart. Hare odåligt.


Love you veronicka <3





Av Anders Faust - 6 december 2009 13:35

Så var man hemkommen igen. Eller kom i fredags, men iaf, skönt som in i hällvete att infinna sig i den lilla manslokal man har.

Har ägnat helgen åt att umgås me min kära flickvän och lirat lite bandy. Annars har det varit rätt lugnt. Nu kan man återgå till sitt vanliga liv. Vilket innebär att man ska upp klockan 5 imon i vanlig ordning o släpa sig till arbetet^^


Har börjat räkna ner till nästa helg, då jag o 7 till ska till göteborg o beskåda Sveriges största metalband. Nämligen In Flames^^ Kommer bli något av det roligaste som inträffat detta året, det är jag säker på.


Så för in i hel, hare fint som snus göbbar o gummor.




Av Anders Faust - 2 december 2009 21:21

Skåne är då det plattaste landet i Sverige. Åtminstone "infarten" till Helsingborg Jorden ligger sm ett brunt lapptäcke och däremellan växer enstaka ensamma träd. Ett hus här och var vittnar om ett farmarsläkte.

En febrig himmel sänker sig över vägen och regnet smattrar mot bilrutan.

Ja, ungefär så såg det ut när man åkte hit. Börjar bli lite less på det, mycket övertid och ganska hårt arbete emellanåt. Men så kan det gå. Är man en av dem som blir utvald så är det svårt  tacka nej. Inte ofta man åker hit. Blir en fjäder för mig iaf, hos gubbarna i rock på företaget.


Ca 3e veckan man är här nu om man räknar ihop alla veckor, så börjar kunna det. Samma vandrarhem, samma arbete och samma människor.

Det är som hemma fast annorlunda. Här går en del spermabussar om man känner för att ta dem, men jag föredrar hyrbilen. Går lite snabbare.


Nu är det så att man börjar få hemlängtan. Finns ju ett liv utanför arbetet oxå. Så blir o komma hem ganska sent på fredagkväll, ta det lugnt och umgås med älsklingen. Iaf, som det ser ut nu


Under en febrig himmel, ruskar molnen ut sitt frostiga lapptäcke över taket.

Men jag rapprterar från en glad och varm människa inom mig. 

En person som längtar tillbaka till allt som gör livet värt att leva. Hoppas ni har det bra, alla ni som just gör livet värt att leva.


Love you veronicka. <3



Ovido - Quiz & Flashcards