Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Tills liemannen knackar på

Av Anders Faust - 19 januari 2009 20:42

Det mesta går på rutin nu känns det som. Upp, jobba, umgås, sova. Sen kommer helgen, då e man ute o festar o får snefyllor eller sitter hemma o tar igen sig från veckans arbete. Men det som är hela summan av kardemumman är vad snabbt allt egentligen går. Det att man utvecklas som människa, tillika utvecklar ens ego så pass att man utvecklar ett "sidoego" för alla andra.

Har jobbat oavbrutet i ca 3 år nu, och pga blivit en helt annan människa. Har dessutom träffat mycket mer folk än vad jag brukar göra o på något sätt börjat uppskatta att ha många vänner. Tiden gås minsann hiskeligt fort och man försöker uppfylla sina egna stående krav att hinna med i detta jordeliv.


Brukar tänka tillbaka på barndommen då och då. Kanske fortfarande för att jag har barnet i mig. Tänker tillbaka på den lille krabbat som vacklade öppnade ögonen mot en ny horisont. Förskansad i denna värld, fri som en fågel. Men nu sitter man här, 23 år om en och en halv månad. För ungefär 6 7 år sedan, kunde jag säga att jag var missnöjd med mitt liv, men det skulle jag inte säga nu. Tvärtom har jag upplevt så jävla mycket. Tack vare goda och pålitliga vänner, ett sinne starkare än stål och attackerande av det okända. Det okända är någiot jag aldrig varit rädd för, vilekt gjort mig starkare mentalt.


Det går absolut inte veta vart man är om ett år, det är det som är det roliga i det hela. Livet är rätt fantastiskt, även om efterlivet mitt gestaltar sig i form av skuggor och drömmar då och då. Tycker man om att vistas i nuet, skall man få göra det. Det är ens plikt som människa att njuta av livet och inte förinta de chanser man har till ett lyckligt inre.


Och visst, många växer upp i en värld full av förödelse, men det går ALLTID göra det bästa av situationen. Tycker det är fel att säga, att det inte går, eller det är omöjligt. Ingenting är omöjligt! Att leva är en möjlighet, och jag kommer njuta tills liemannen knackar på.




 
 
sofie

sofie

20 januari 2009 14:58

grym inställning, håller med :)

brukar läsa din blogg, hoppas du inte har något emot det :)

http://www.alltominget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Faust - 30 mars 2010 00:00

Så var det dags igen. En liten update. Inte för att nån bestämmer det, utan för att jag vill det. Livet rusar framåt, allt går skitfort. Det är som ett expresståg som rusar förbi massa tavlor me olika ansikten. Ansikten man kommer ihåg, eller har l...

Av Anders Faust - 15 mars 2010 22:35

Sitter lite smått seg, men ändå förväntansfull, väntandes på att kaffe kokar klart. Känns som om man lever sitt vanliga liv, fast ändå inte. Jag brukar säga att allting är på väg mot nåt större, det har jag sagt ganska många gånger tror jag. Men som ...

Av Anders Faust - 8 mars 2010 18:28

Tja hoj my fellow comrades. Så har helgen passerat och man var lite mör när man kom hem i söndags eftermiddag.   Resan började me att jag o älskling möttes vid stationen och sen raka vägen till malmö typ. Sen pröjsade man för lite käk i Skåneland...

Av Anders Faust - 2 mars 2010 19:33

Jävlar vad det går undan nu då. Bloggar som en tokdåre. Eller en dårtok av bästa medel. Har iaf käkat och fyllt på tarmvredet ordentligt och inser väl då kanske att det är då energin och inspirationen bereder väg.   Sen har man även idag varit ut...

Av Anders Faust - 1 mars 2010 20:45

Tjolahopp. En pigg jävel rapporterar i skenet av en 25 watts lampa. Tog igen nattens förlorade sömn idag och det kändes ungefär lika skönt som att ligga i ett bad me lava om man håller på att frysa ihjäl. Typ. Alla talar om vädret nu. Och det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards