Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Anders Faust - 31 maj 2009 16:43

Så var det söndag. Har inte gjort så mycket idag. Mest tagigt det lugnt och fixat lite smågrejer här hemma. Har oxå börjat packa en smula till Sweden Rock Festival. Ska åka dit på Tisdag, med älsklingen, jimmy och david.

Samt att vi kommer möta upp med runt 10 olika pers vi känner på själva festivalen. Kommer bli hur jävla grymt som helst.

SRF är och förblir den bästa festivalen jag besökt. Lagom stort framförallt.

Kommer att vara i extas i en vecka alltså, för att komma hem på söndag o därmed påbörja mitt vanliga liv igen.


Men grejen med hårdrocksfestivaler, är stämningen och att alla lyssnar på samma musik. Det blir en gemenskap du inte hittar nån annanstans. På alla andra ställen är allt uppdelat i olika stilar, vilket bildar grupper. Men men, nog om det. Jag ska ha kul och inget kan hindra mig från det!


Hårdrocken ger mig bra vibrationer. Från en knäspark, en saluterad pungspark och ett knytnävsslagsmål över det vanliga. Metal ger mig alla de ingredienser jag behöver i detta liv, och till och med mer därpå. Att slänga håret fram och tillbaka när man lyssnar till järnpläterade galenskaper, är ett hammarslag över magstommen som känns ända ner till tårna.

Metal och hårdrock är inte bara musik, det är en livsstil!


Så vi syns om nån vecka igen. När man nu skriver nästa gång. Byes.

Metal is forever!


Ovido - Quiz & Flashcards