Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Fuck you I dont do what you tell me!

Av Anders Faust - 30 juni 2008 15:21

Då har man kommit hem från Metaltown, festivalen i göteborgs hamnkvarter. Det var nog något av det bästa jag upplevt; stämningen, vädret o framför allt annat; musiken. Metal o bärs!


Fick se några band man sett tidigare, men nu från en bättre synvinkel, o några nya man inte sett tidigare, men sannerligen hört så att det blev kärlek vid första öronkastet.

De som var på festivalen, var då jag naturligtvis, mina goda vänner johan o alexander, o nån kompis till johan. Var skoj så in healvete. Vi drack inte så mycket utan typ åt o såg banden stup i kvarten.


Det sista bandet ut var In Flames, o jag e så jävla glad över att jahg nästan blev ihjälklämd i publiken, sicket jävla tryck det var!, men det lättade upp mer o mer o till slut stod man o röjde med några man inte kände :) i en o en halv timme tills nacken nästan gick ur led^^


Så e det. Hårdrocken förenar. Inte oförenar eller förstör. Metal är den sista bastionen av frihet för den enskilde individen. I flock eller i ensamheten skapar hårdrock ett filter för den världen utanför som e så vardaglig, så full av tristess. I flock eller ensamhet skapar hårdrocken en inre styrka som för en att ställa sig upp o skrika "fuck you, I dont do what you tell me" (Yeap, RATM;)


Så nu vet nu det. Metal for life!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Faust - 30 mars 2010 00:00

Så var det dags igen. En liten update. Inte för att nån bestämmer det, utan för att jag vill det. Livet rusar framåt, allt går skitfort. Det är som ett expresståg som rusar förbi massa tavlor me olika ansikten. Ansikten man kommer ihåg, eller har l...

Av Anders Faust - 15 mars 2010 22:35

Sitter lite smått seg, men ändå förväntansfull, väntandes på att kaffe kokar klart. Känns som om man lever sitt vanliga liv, fast ändå inte. Jag brukar säga att allting är på väg mot nåt större, det har jag sagt ganska många gånger tror jag. Men som ...

Av Anders Faust - 8 mars 2010 18:28

Tja hoj my fellow comrades. Så har helgen passerat och man var lite mör när man kom hem i söndags eftermiddag.   Resan började me att jag o älskling möttes vid stationen och sen raka vägen till malmö typ. Sen pröjsade man för lite käk i Skåneland...

Av Anders Faust - 2 mars 2010 19:33

Jävlar vad det går undan nu då. Bloggar som en tokdåre. Eller en dårtok av bästa medel. Har iaf käkat och fyllt på tarmvredet ordentligt och inser väl då kanske att det är då energin och inspirationen bereder väg.   Sen har man även idag varit ut...

Av Anders Faust - 1 mars 2010 20:45

Tjolahopp. En pigg jävel rapporterar i skenet av en 25 watts lampa. Tog igen nattens förlorade sömn idag och det kändes ungefär lika skönt som att ligga i ett bad me lava om man håller på att frysa ihjäl. Typ. Alla talar om vädret nu. Och det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards